lördag 9 mars 2013

Besök på KISS-utställningen.



















För en vecka sedan åkte jag in till stan med döttrarna i släptåg. Målet var bokrean och försöka hitta något kul till barnen. När det uppdraget var slutfört drog jag med mig döttrarna bort till Söder för ett litet besök på KISS-utställningen som huserat i källaren på Extreme Food sedan slutet av januari.
Barnen var måttligt intresserade och ville mest åka hem, men pappa Niclas var tvungen att ta sig en titt på allt som fanns där.
Tyvärr blev jag inte speciellt imponerad och hade nog förväntat mig lite roligare saker än vad som bjöds på. Ett par slitna gympadojjor som Stanley haft fötterna i eller en ohygglig skjorta som Kulick burit, är inget jag fascineras av. Mycket av krutet hade även lagts på en hel drös med urklipp från dagstidningar, där egentligen bara de från 70-talet var intressanta. Dock hade jag redan läst de flesta. 
Men här fanns en och annan godsak, som exempelvis skivspelaren från Tiger, postern för spelningen på Gröna Lund 1976, flipperspelet och ett set med vrålsnygga posters för "KISS meets the phantom of the park".
Nedan bjuder jag på några bilder.


















































































































































































































/Niclas


Inga kommentarer: