tisdag 20 november 2012

200 intervjuer.



















Ja här ligger de allihop. Steve Lukather blev intervjun som sprängde vallen. Jag har under åren tryckt ut varenda intervju jag publicerat på Metal Shrine och samlat rasket i dessa finfina kompendium.
En tanke jag haft sedan en tid tillbaka är att det ska resultera i någon form av bok. Om det blir verklighet eller inte har jag inte den blekaste aning om, men det hade varit kul. En titel finns faktiskt redan.
Under alla dessa år har jag ju gjort fler än dessa 200. Mängder har aldrig skrivits ut. Oftast pga ren lathet. Sedan har jag gjort åtskilliga radiointervjuer på Rocket.FM som bara svävat rakt ut i etern och aldrig förts ner på papper. Jag har med andra ord snackat en väldans massa under de senaste 10 åren.
Blir det 200 till? Kanske. Att få intervjua allsköns rockstjärnor, stora som små, är något av det roligaste jag gjort. Fantastiska möten och samtal som jag för alltid kommer att bära med mig.
När jag nu tittar igenom en del av häftena inser jag att en av de första intervjuerna jag gjorde var Bruce Dickinson och Janick Gers i februari 2002 på Strand Hotell i Stockholm. Lite nervös var jag allt och jag tyckte dessutom att Bruce var något dryg medan Janick var ytterst trevlig.
En ganska bra intervju att börja sin lilla hobbykarriär med.
Den intervjun flyger fortfarande omkring i cyberrymden och hittas HÄR

/Niclas


2 kommentarer:

Letitbleed.se sa...

Det är klart att du ska ge ut en bok! Jag blir dessutom lite nyfiken på titeln du har...

Metal Shrine sa...

Jo, vi får väl se vad det kan bli. Har länge haft lite tankar om hur man skulle kunna göra. Sedan vet jag inte om den skulle bli på svenska eller engelska. Titeln jag har för nuvarande är på engelska och majoriteten av intervjuerna är utskriva på engelska. Time will tell, som man säger...