fredag 30 december 2011

Skivrecension

Korn

"The path of totality" 2011



















Korn känns som ett sådant band man antingen älskar eller hatar och jag hör till den senare delen och därmed är det egentligen inte rättvist att jag ska recensera deras nya album "The Path of Totality", Kalifornien-bandets tionde i ordningen.
Det är nog egentligen inte Korn i sig jag är allergisk emot, utan snarare hela genren Alternative Metal, med S.O.A.D., Audioslave, Korn m.fl...
Faktiskt så hittar jag efter några plågsamma genomlyssningar en låt som jag faktiskt kan drämma till och säga att den är riktigt bra, ett lite lugnare stycke med gungvänlig melodi; "Get Up!" Men det är också det enda som överhuvudtaget är något att ha med "The Path of Totality" och bottenbetyget är ett faktum för det här låter hemskt i mina öron.


Betyg: 1/5


/Martin

1 kommentar:

Uffe Classon sa...

Hehe, helt rätt, du kanske inte skulle ha gjort denna recensionen. :o)

Det är ju inte så mycket Korn på denna skivan då det är ett projekt med en massa dubstepartister.

Men jag håller med dig, det låter fruktansvärt och det låga betyget är befogat. Jag minns när jag recenserade för Metal Shrine och man inte fick sätta en nolla i betyg, det kunde vara frustrenade. :o)

Skål, gott nytt år och keep up the good work!

/Uffe