tisdag 18 augusti 2009

Slottsskogen Goes Progressive - Pre-Report

Då var det festivaldags igen och så vitt jag kan se i min kalender så är det den sista för året för min del. Tur då att Slottsskogen Goes Progressive är en av dom mysigaste festivalerna att besöka. Kalaset hålls under en dag och kväll vid Villa Belparc som är beläget i skönt grönlummiga Slottsskogen i Göteborg och stämningen är alltid på topp! Nu har jag bara i och för sig varit där en gång, för två sedan, men dom som varit där mer troget har bara gott att säga om tillställningen då jag pratat med dom. I år firar dessutom festivalen tioårsjubileum men jag kan tycka att kalaset firas lite tunt. Nu har jag i och för sig bara hört metalliska Seventh Wonder sedan tidigare så jag vet inte hur dom andra banden låter men jag tycker dom kunde ha satsat på något lite mer känt band för att fira födelsedagen. Fast det är väl kanske inte så lätt heller i och för sig. Arrangören Göteborgs Artrockförening har som inriktning på festivalen valt den mer progressivare delen av rock och i viss mån metal så utbudet kanske är stort men då alltihopa är gratis att besöka så finns det ju ingen större budget att tillgå. Men det gör heller inget att samtliga band är anonyma för mig sedan tidigare för då finns det bara mer att upptäcka och är då något band löjligt bra så blir ju bara liveupplevelsen större. Så denna gången blev förrapporten lite kort och jag kan inte tipsa er om några speciella band men jag vill istället ta tillfället i akt att säga till er på skarpen! Att är ni lediga och i närheten samt uppskattar välspelade progressiv rock och metall så finns det inget att tvekan på! Det är bara att bege er till Slottsskogen när den blir progressiv nu på lördag!

/Ulf Classon

Klara band för Slottsskogen Goes Progressive 2009
Wonderland
Brighteye Brison
Seventh Wonder
Jeavestone
RPWL

Inga kommentarer: